Vol. 32 No. 1

Contents

 

1. Learning Strategies and Student Achievement – Experience from Implementation of an Educational Programme
Лидија Р. Радуловић, Универзитет у Београду, Филозофски факултет, Центар за образовање наставника
Милан С. Станчић, Универзитет у Београду, Филозофски факултет, Одељење за педaгогију и андрагогију
Марија M. Булатовић, Универзитет у Београду, Филозофски факултет

 

2. Pupils’ Preconceptions about the Natural Phenomena at the Beginning of Primary Education – A Burden and/or an Opportunity
Сања Р. Благданић, Универзитет у Београду, Учитељски факултет
Ивица В. Радовановић, Универзитет у Београду, Учитељски факултет
Марија Т. Бошњак Степановић, Универзитет у Новом Саду, Педагошки факултет у Сомбору

 

3. Attitudes of the Fourth-Grade Primary School Pupils on Learning at Geometry Classes
Оливера Ј. Ђокић, Универзитет у Београду, Учитељски факултет

 

4. The Importance of Encouraging and Involving the Family in the Period of Children’s Transition to Primary School
Слађана Н. Зуковић, Универзитет у Новом Саду, Филозофски факултет
Тамара М. Милошевић, Висока школа струковних студија за образовање васпитача, Нови Сад

 

5. Аlgorithmic and Conceptual Approach to Figure Surface Measurement
Маријана Ж. Зељић, Универзитет у Београду, Учитељски факултет
Милица Р. Иванчевић, ОШ ,,Кнез Сима Марковић”, Београд

 

6. Roman Numerals in Teaching and Grammar and Orthography Handbooks of the Serbian Language
Горан Н. Зељић, Универзитет у Београду, Учитељски факултет
Љубица Д. Весић, Универзитет у Београду, Учитељски факултет

 

7. Determinants of Teachers’ Attitudes towards Inclusive Educat
Бојана Р. Mастило, Универзитет у Источном Сарајеву, Медицински факултет Фочa, Република Српска, Босна и Херцеговина
Ивана С. Зечевић, Универзитет у Источном Сарајеву, Медицински факултет Фочa, Република Српска, Босна и Херцеговина

 

8. A problem-solving process using the Theory of Didactical Situations: 500 lockers problem
Şahin Danişman, Düzce University, Faculty of Education, Turkey
Mustafa Güler, Trabzon University, Fatih Faculty of Education, Turkey

 

9. Representations of the First Places of Learning on the Paintings of the Medieval Serbian Monasteries
Драгомир С. Сандо, Универзитет у Београду, Православни богословски факултет

 

10. A Proposal for the Programme for Encouraging the Development of Pre-Reading Skills at Preschool Institutions
Мирјана М. Николић, Висока школа струковних студија за васпитаче и пословне информатичаре – Сирмијум, Сремска Митровица
Слађана М. Миленковић, Висока школа струковних студија за васпитаче и пословне информатичаре – Сирмијум, Сремска Митровица

 

11. Useful web sites
Miroslava R. Ristić

Language selection
Open Access Statement
345 Open access declaration can be found on this page

Information about copyright 345 Teaching Innovations are licensed with Creative Commons Attribution License (CC BY 4.0). Information about copyright can be found on this page.
Open Access Journal
345
Indexed by
345 This journal was approved on 2018-01-22 according to ERIH PLUS criteria for inclusion. Download current list of ERIH PLUS approved journals.
Indexed by
345 University of Belgrade, Teacher Education Faculty has entered into an electronic licensing relationship with EBSCO Information Services, the world's most prolific aggregator of full text journals, magazines and other sources. The full text of Teaching Innovations / Inovacije u nastavi is available now on EBSCO's international research databases.
Indexed by
345
Ethics statement
345 Publication ethics and publication malpractice statement can be found on this page.
Follow Teaching Innovations
345   345   345