Video as an Alternative Approach to Teaching Folk Dances in Music Lessons

Martina T. Tratnjek, Primary School Beltinci, Beltinci, Slovenia, e-mail: tratnjek.tinka@gmail.com
Bojan M. Kovačič, University of Maribor, Faculty of Education, Maribor, Slovenia
Иновације у настави, XXXVI, 2023/4, стр. 110–126

| PDF | | Extended summary PDF |
DOI: 10.5937/inovacije2304110T

 

Summary: In this paper, the authors present an in-depth analysis of eight educational videos, selected from the total of 153 videos for teaching music art at the classroom level (ages 6–10 years) on the Slovenian educational portal www.razlagamo.si, created during the COVID 19 pandemic. The in-depth analysis focuses on the folk dances presented in the videos, the articulation of the teaching unit, the use of teaching methods, the integration of student activities, the use of audiovisual resources and adaptations. On the basis of the shortcomings that were identified, the authors highlight guidelines and didactic recommendations for teaching folk dances in traditional lessons and through educational videos, justify the usefulness of folk dances in music teaching in primary schools and present possibilities for using new information technologies in the preservation of intangible cultural heritage.

Keywords: educational video, folk dance, music education

Мартина Т. Тратњек
Основна школа Белтинци
Белтинци, Словенија

Бојан М. Ковачич
Универзитет у Марибору, Педагошки факултет
Марибор, Словенија

 

ВИДЕО КАО АЛТЕРНАТИВНИ ПРИСТУП ПОДУЧАВАЊУ НАРОДНИМ ИГРАМА
У НАСТАВИ МУЗИЧКЕ КУЛТУРЕ

У раду истражујемо употребу образовних видео-записа за подучавање народним играма у настави музичке културе на нивоу основне школе у Словенији како бисмо разумели њихов садржај, методолошки приступ и ефикасност у смислу педагошког алата.Истраживање је значајно јер попуњава празнину у истраживању наставе народних игара на даљину у Словенији и доприноси литератури о интерактивној технологији у основном образовању, посебно током пандемије вируса корона. Истраживањем је обухваћено осам одабраних видео-записа са награђиваног словеначког образовног портала www.razlagamo.si, који је током пандемије био врло коришћен за учење на даљину. Садржај портала углавном креирају студенти различитих факултета. Анализирани видео-снимци су специфични за наставу народних игара у контексту основног образовања, а циљна група су ученици узраста од шест до десет година. Овај мали узорак део је већег скупа од 153 видео-снимка, од којих се само 5% бавило народним играма, што указује на ограничену област проучавања. За потребу детаљније анализе развијена је јединствена ауторска контролна листа, која се састоји од 66 ставки, подељених у неколико секција за процену карактеристика видео-записа, наставних метода, педагошких приступа и циљева учења. Контролна листа садржи скале Ликертовог типа за мерљиву процену и покрива спектар критеријума, укључујући когнитивне, афективне и психомоторне домене учења; опште дидактичке и специфичне методе наставе народних игара; методе подучавања и учења музике које је класификовао Сикерл Кафол (Kafol, 2015); и организацију видеа, која подразумева укључивање различитих елемената, као што су фолклорне ношње и активно учешће ученика. Истраживачка питања се фокусирају на одређивање преовлађујућих карактеристика видео-записа у постизању циљева учења, наставне методе, приступе настави музичке културе, коришћене формате, дизајн и контекстуалне аспекте. Резултати истраживања указују на то да су постојале недоследности, иако су видео-снимци укључивали различите народне игре и наставне методе, у педагошким приступима и мери у којој су постигнути циљеви учења у различитим доменима. Изведени су конкретни закључци о заступљености когнитивних, афективних и психомоторних домена у настави, при чему налази откривају предности и слабости видео-записа у приступу овим областима.  У закључном делу овог рада наглашавамо педагошке импликације коришћења видео-записа за подучавање народних игара и потребу за свеобухватним смерницама за креирање образовних садржаја, као и потенцијал да такви ресурси помогну у очувању нематеријалног културног наслеђа. Такође,говоримо о уоченим недостацима у видео-снимцима, који могу бити поучни за будуће креирање садржаја. Ово истраживање указује да образовни видео-снимци, када су правилно дизајнирани, могу бити драгоцено средство у наставном плану и програму музичког образовања, посебно за подучавање народним играма. На крају, ово истраживање доприноси бољем разумевању могућности нових информационих технологија у образовању и нуди размишљања о интеграцији видео-садржаја у традиционалним учионицама. Налази истраживања треба да служе као основа за педагошке препоруке, чиме се унапређује квалитет материјала за учење на даљину за подучавање нематеријалном културном наслеђу, попут народних игара, у основном образовању.

Кључне речи: едукативни видео, народни плес, музичко васпитање

 

References

  • Aristidau, A. et al. (2015). Folk dance evaluation using Laban Movement Analysis. ACM Journal on
    Computing and Cultural Heritage. 8 (4), 1–19. https://doi.org/10.1145/2755566
  • Bamford, A. (2006). The wow factor. Global research compendium on the impact of the arts in education. Münster: Waxmann.
  • Blažič, M. et al. (2003). Didaktika. Novo Mesto: Visokošolsko središče Novo Mesto, Inštitut za raziskovalno in razvojno delo.
  • Chan, J. C. P. et al. (2011). A virtual reality dance training system using motion capture technology. IEEE Transactions on Learning Technologies. 4 (2), 187–195. https://doi.org/10.1109/TLT.2010.27
  • Daum, D. N. et al. (2021). How do we do this? Distance learning in physical education ‒ Part 1. Journal of
    Physical Education, Recreation & Dance. 92 (4), 5–10. https://doi.org/10.1080/07303084.2021.1886836
  • Environmental studies curriculum. Spoznavanje okolja. Program osnovna šola. Učni načrt (2011). Ljubljana: Zavod RS za šolstvo. https://www.gov.si/assets/ministrstva/MIZS/Dokumenti/Osnovna-sola/Ucni-nacrti/obvezni/UN_spoznavanje_okolja_pop.pdf
  • Fuchs, B. (2007). Prirejanje plesov odraslih za otroke: Na praktičnih primerih štajerskih in prekmurskih plesov. Folklornik. 3, 44–46.
  • Gobec, D. and Kroflič, B. (1995). Igra – gib ‒ ustvarjanje – učenje: metodični priročnik za usmerjene ustvarjalne gibno-plesne dejavnosti. Novo mesto: Pedagoška obzorja.
  • History curriculum. Učni načrt. Program osnovna šola. Zgodovina (2011). Ljubljana: Ministrstvo za šolstvo in šport ‒ Zavod RS za šolstvo.
  • Jay, D. M. and Kassing, G. (2003). Dance teaching methods and curriculum design. Champaign, IL: Human Kinetics.
  • Knific, B. (2005). Otroške folklorne skupine in njihovi programi: Napotki za začetnike in smernice za ostale. Folklornik. 1, 42–46.
  • Knific, M. (2005a). Plesna dediščina kot motiv za gibno vzgojo. Razredni pouk. 7 (3), 22–26.
  • Knific, M. (2015). Vključevanje slovenske ljudske plesne dediščine v vzgojno-izobraževalni proces v osnovni šoli (doktorska disertacija). Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta.
  • Krstič, S. (1979a). Metodika uvajanja otroka v ljudski ples. Folklorist. 2 (1), 15.
  • Krstič, S. (1979b). Metodika uvajanja pouka v ljudski ples. Folklorist. 2 (3), 30.
  • Levak, K. (2012). Poučevanje slovenskih ljudskih plesov v drugem triletju (diplomsko delo). Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta.
  • Music art curriculum. Glasbena vzgoja. Program osnovna šola. Učni načrt (2011). Ljubljana: Zavod RS za šolstvo. https://www.gov.si/assets/ministrstva/MIZS/Dokumenti/Osnovna-sola/Ucni-nacrti/obvezni/UN_glasbena_vzgoja.pdf
  • Nesnovna dediščina (2023). Republika Slovenija: Ministrstvo za kulturo.
  • Otrin, I. (1985). ‘La – la – bum’: Kako uvesti otroka v ples. Folklorist. 8, 22–25.
  • Potocnik, R. (2020). Heritage preservation education: Teachers’ preconceptions and teachers’ implementation in visual arts classes. CEPS Journal. 10 (2), 49–76.
  • Ramovš, M. (1980). Plesat me pelji: Plesno izročilo na Slovenskem. Ljubljana: Cankarjeva založba Slovenije.
  • Ramovš, M. (1992). Polka je ukazana: Plesno izročilo na Slovenskem: Gorenjska, dolenjska, notranjska. Ljubljana: Kres.
  • Ramovš, M. (1994). Ljudski ples v osnovni šoli. Glasnik slovenskega etnološkega društva. 34 (4), 43–45.
  • Rauch, T. (2008). Kako v Prekmurju ohranjajo ljudsko glasbeno in plesno kulturo? Folklornik. 4, 69–74.
  • Sicherl Kafol, B. (2015). Izbrana poglavja iz glasbene didaktike. Ljubljana: Pedagoška fakulteta.
  • Simkova, M. and Stepanek, J. (2013). Effective use of virtual learning environment and LMS. Procedia – Social and Behavioral Sciences. 83, 497–500. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.06.096.
  • Society curriculum. Učni načrt. Program osnovna šola. Družba (2011). Ljubljana: Ministrstvo za šolstvo in šport ‒ Zavod RS za šolstvo.
  • Sport curriculum. Športna vzgoja. Program osnovna šola. Učni načrt (2011). Ljubljana: Zavod RS za šolstvo. https://www.gov.si/assets/ministrstva/MIZS/Dokumenti/Osnovna-sola/Ucni-nacrti/obvezni/UN_sportna_vzgoja.pdf
  • Stres, M. (2010). Usposobljenost učiteljev razrednega pouka za poučevanje ljudskega plesa pri glasbeni vzgoji (diplomsko delo). Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta.
  • Šrimpf, K. (2008). Etnologija in kulturna antropologija ter folkloristika. Kaj bi s tem?. Folklornik. 4, 87–88.
  • Šušteršič, A. and Zagorc, M. (2010). Sodobni ples pri pouku športne vzgoje v osnovni šoli. Ljubljana: Fakulteta za šport ‒ Inštitut za šport ‒ Center za vseživljenjsko učenje v športu.
  • You, Y. (2020). Online technologies in dance education (China and worldwide experience). Research in Dance Education. 23 (4), 396–412. https://doi.org/10.1080/14647893.2020.1832979
  • Zhou, Z. (2021). The use of video applications on enhancing students dance learning. Advances in Social Science, Education and Humanities Research. 582, 34–37.

Copyright © 2023 by the authors, licensee Teacher Education Faculty University of Belgrade, SERBIA. This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution License (CC BY 4.0) (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/), which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original paper is accurately cited

Language selection
Open Access Statement
345 Open access declaration can be found on this page

Information about copyright 345 Teaching Innovations are licensed with Creative Commons Attribution License (CC BY 4.0). Information about copyright can be found on this page.
Open Access Journal
345
Indexed by
345 This journal was approved on 2018-01-22 according to ERIH PLUS criteria for inclusion. Download current list of ERIH PLUS approved journals.
Indexed by
345 University of Belgrade, Teacher Education Faculty has entered into an electronic licensing relationship with EBSCO Information Services, the world's most prolific aggregator of full text journals, magazines and other sources. The full text of Teaching Innovations / Inovacije u nastavi is available now on EBSCO's international research databases.
Indexed by
345
Ethics statement
345 Publication ethics and publication malpractice statement can be found on this page.
Follow Teaching Innovations
345   345   345