Opinions of Teachers about the Programmes of Physical Education in the Higher Grades of Primary School as a Basis for their Innovation

Драгољуб Б. Вишњић, Универзитет у Београду, Факултет спорта и физичког васпитања, имејл: visnjic50dragoljub@gmail.com
Мирослав П. Марковић, Завод за унапређивање образовања и васпитања, Београд
Иновације у настави, XXXI, 2018/2, стр. 94–100

| PDF | | Extended summary PDF |
doi: 10.5937/inovacije1802094V

 

Резиме: На репрезентативном узорку школа Републике Србије извршено је пригодним упитником анкетирање наставника ради сагледавања процене ваљаности програма физичког васпитања. На основу добијених мишљења, идеја и препорука отворио би се процес иновирања програма у старијим разредима основне школе. Истраживање је спроведено школске 2014/15. године. Истраживањем се дошло до следећих резултата: програми треба да буду комбинација обавезних садржаја и садржаја које би бирали наставници; вежбовни садржаји и тежина програма примерени су могућностима већине ученика; нема предимензионираних наставних области и тема; у раду са ученицима приоритет треба да има развој физичких способности ученика; неопходно је јединствено праћење физичких способности ученика.

Кључне речи: програми физичког васпитања, наставници, садржаји програма, измене садржаја, реализација програма.

 

Summary: A survey using an appropriate questionnaire was performed on a representative sample of teachers from primary schools in the Republic of Serbia in order to assess the validity of the Physical Education curricula. Based on the received opinions, ideas and recommendations, there is room for opening up the process of the curricula innovation in the higher grades of primary school. The survey was conducted in the school year 2014/15. The results of the research are as follows: the curricula should be a combination of mandatory content and the content selected by teachers; the exercises and the level of difficulty are appropriate for the majority of students; there are no over-the-top subject areas or topics; development of physical abilities of students should be a priority in working with students; students’ physical abilities should be uniformly monitored.

Кeywords: Physical Education curricula, teachers, curricular content, content modifications, realisation of the curricula.

 

Литература

  • Hardman, K. (2008). Physical education in schools: A global perspective. Kinesiology. 40, 5–28.
  • Hardman, K. (2009). Odabrana pitanja. Izazovi i odluke u fizičkom vaspitanju. U: Bokan, B. (ur.). Zbornik radova sa međunarodne naučne konferencije Teorijski, metodološki i metodički aspekti fizičkog vaspitanja (стр. 11). Beograd: Fakultet sporta i fizičkog vaspitanja.
  • Milanović, I., Radisavlјević Janić, S., Višnjić, D. (2014). Cilј i zadaci fizičkog vaspitanja u kontekstu društvenih i istorijskih promena u Srbiji (The aim and the objectives of physical education in the context of social and historical changes in Serbia). U: Pantelić, S. (ur). Zbornik radova (Conference proceedings) (87–98, 368–379). Niš: Fakultet sporta i fizičkog vaspitanja.
  • Program fizičkog i zdravstvenog vaspitanja za osnovnu školu (1986). Fizička kultura. 2, 153.
  • Program fizičkog i zdravstvenog vaspitanja za osnovnu školu (1990). Službeni glasnik RS – Prosvetni glasnik, br. 4.
  • Program fizičkog vaspitanja za osnovnu školu (2004). Službeni glasnik RS – Prosvetni glasnik, br. 10.
  • Program fizičkog vaspitanja za osnovnu školu (2004). Službeni glasnik RS – Prosvetni glasnik, 10.
  • Program fizičkog vaspitanja za peti razred (2017). Službeni glasnik RS – Prosvetni glasnik, br. 6.
  • Program fizičkog i zdravstvenog vaspitanja za peti razred osnovne škole (2017). Službeni glasnik RS – Prosvetni glasnik, br. 6.
  • Rodić, N. (2002). Razvoj nastavnih planova i programa osnovne nastave fizičkog vaspitanja. Nastava i vaspitanje. 4, (str. 4).
  • Šekelјić, G., Stamatović, M., Višnjić, D. (2011). Problemi u realizaciji nastave fizičkog vaspitanja. U: Špijunović, K. (ur.). Nastava i učenje: stanje i problemi (557–566). Užice: Učitelјski fakultet.
  • Višnjić, D., Jovanović, A., Miletić, K. (2004). Teorija i metodika fizičkog vaspitanja. Beograd: Fakultet sporta i fizičkog vaspitanja.
  • Višnjić, D., Martinović, D. (2009). Pedagoške implikacije realizacije sportsko-tehničkog obrazovanja u osnovnoj školi. U: Bokan, B. (ur.). Zbornik radova (255–260). Beograd: Fakultet sporta i fizičkog vaspitanja.
  • Višnjić, D., Sretenović, Z. (2015). Evaluacija predmeta fizičko vaspitanje – izabrani sport u osnovnoj školi. U: Mitić, D. (ur.). Zbornik radova (Conference Proceedings) (254–363). Beograd: Fakultet sporta i fizičkog vaspitanja.
Language selection
Open Access Statement
345 Open access declaration can be found on this page

Information about copyright 345 Teaching Innovations are licensed with Creative Commons Attribution License (CC BY 4.0). Information about copyright can be found on this page.
Open Access Journal
345
Indexed by
345 This journal was approved on 2018-01-22 according to ERIH PLUS criteria for inclusion. Download current list of ERIH PLUS approved journals.
Indexed by
345 University of Belgrade, Teacher Education Faculty has entered into an electronic licensing relationship with EBSCO Information Services, the world's most prolific aggregator of full text journals, magazines and other sources. The full text of Teaching Innovations / Inovacije u nastavi is available now on EBSCO's international research databases.
Indexed by
345
Ethics statement
345 Publication ethics and publication malpractice statement can be found on this page.
Follow Teaching Innovations
345   345   345