Moderating role of learning strategies through student assessment of distance learning

Bojana A. Perić Prkosovački, University of Novi Sad, Faculty of Medicine, Novi Sad, Serbia, email: bojana.peric-prkosovacki@mf.uns.ac.rs
Staša V. Đokić Jovin, University of Novi Sad, Faculty of Medicine, Novi Sad, Serbia
Nina R. Brkić Jovanović, University of Novi Sad, Faculty of Medicine, Novi Sad, Serbia
Иновације у настави, XXXVII, 2024/1, стр. 75–90

 

| PDF | | Extended summary PDF |
DOI: 10.5937/inovacije2401075P

 

Abstract: The growing use of communication and information technology (ICT) allows for the improvement of distance learning, at the same time challenging teachers to apply ICT effectively in designing interactive lessons which would involve all students as active participants. Students should be able to monitor themselves by self-regulating and exerting control over their learning, taking responsibility, and directing the process.
The aim of the research is to explore students’ evaluation of distance learning, as well as the strategies they apply in the learning process, while also determining the connection between their assessment and strategy use. The Student Evaluation of Online Teaching Effectiveness (SEOTE) was used to examine the students’ evaluation of online teaching, while the Motivated Strategies for Learning Questionnaire (MSLQ) was used to examine the use of motivated learning strategies.
The results show that students who feel more confident in learning, who set internal goals and are able to self-regulate, evaluate online teaching more positively. Furthermore, students who use cognitive strategies more often rate communication with teachers higher and report spending more time on mastering the content and completing academic assignments. On the other hand, students who experience test anxiety tend to avoid working with peers. These findings imply that students with higher levels of self-efficacy, intrinsic motivation, self-regulation, and strategy use give higher rates to the overall quality of online teaching, while anxiety hinders social interaction and joint learning.

Keywords: learning strategies, metacognitive self-regulation, motivation, distance learning

 

Бојана А. Перић Пркосовачки
Сташа В. Ђокић Јовин
Нина Р. Бркић Јовановић
Универзитет у Новом Саду, Медицински факултет,
Нови Сад, Србија

 

МОДЕРАЦИЈА УЛОГЕ СТРАТЕГИЈА УЧЕЊА КРОЗ
СТУДЕНТСКУ ПРОЦЕНУ УЧЕЊА НА ДАЉИНУ

 

Учење на даљину је све више заступљено у установама високог образовања. Чешћа употреба информационих и комуникационих технологија (ИКТ), посебно током пандемије вируса корона (КОВИД-19), омогућава унапређење учења на даљину, истовремено мотивишући наставнике да ефикасно примењују ИКТ у осмишљавању интерактивних предавања која би активно укључила све студенте у наставу. Студенти би требало да прате и усмеравају свој процес учења саморегулацијом, односно преузимањем одговорности за своје учење. На основу досадашњих истраживања, саморегулишући и вршећи контролу над својим учењем, студенти би требало да буду активни учесници у свом процесу учења. Активно учење, праћено интерактивним приступом учењу као друштвеној димензији, потпомаже развој саморегулације и вештина самофацилитације, које су главне компоненте метакогниције. Студенти са развијеним метакогнитивним вештинама су академски успешнији, зато што разумеју и контролишу своје размишљање и процесе учења. „Нова нормалност”, готово као нова парадигма, утиче на раније утврђене научне чињенице о процесу учења. Неопходно је истражити какав утицај има измењени приступ настави изазван пандемијом КОВИД-19 на успех у учењу. Циљ истраживања је да се испита студентска евалуација учења на даљину, као и стратегије које се примењују у процесу учења, уз утврђивање везе између њихове процене и употребе стратегија. Студентска евалуација ефикасности онлајн-наставе (енг. Student Evaluation of Online Teaching Effectiveness ‒ SEOTE) коришћена je за испитивање процене наставе на даљину, док је Упитник о мотивисаним стратегијама за учење (енг. Motivated Strategies for Learning Questionnaire ‒ MSLQ) коришћен за испитивање употребе мотивисаних стратегија учења. Седам принципа ефикасне наставе, које су конструисали Чикеринг и Гамсон (Chickering and Gamson, 1987), представљају најпознатију листу варијабли које утичу на учење. Успех учења зависи од комуникације између студената и наставног особља, сарадње међу студентима, активног учења, брзе повратне информације, времена проведеног у решавању задатака, високих очекивања, и поштовања различитих талената и начина учења. Већина наставних активности заснованих на ових седам принципа је у складу са активним учењем, промовишући ефикасно учење у којем студенти могу да повежу своја искуства са претходним знањем. Аутентичне наставне активности олакшавају достизање високих очекивања студената. Сврха конструктивистичке наставе је обликовање и управљање искуствима студената ради подстицања активног размишљања о наставним јединицама. Студент би требало да буде креативни учесник који, у сарадњи са вршњацима и наставницима, има улогу у припреми, планирању, реализацији и евалуацији процеса учења. Узорак у овом истраживању обухватио је 226 студената Универзитета у Новом Саду. Око 77% су били испитаници женског пола. У тренутку попуњавања анкете највећи проценат учесника је био на другој години студија – 50,4%, док је студената прве године било 8,4%. Такође, трећу годину похађало је 16,4% студената, а четврту 18,1%. Само 6,6% студената је било на петој години студија. Примењене су методе дескриптивне статистике да би се утврдиле мере централних тенденција, варијабилности и екстремних вредности посматраних нумеричких карактеристика. У домену упоредне статистике примењене су следеће технике: т-тест за неза- висне узорке и Пирсонов коефицијент линеарне корелације. Мера унутрашње конзистентности изражена Кронбаховим алфа коефицијентом коришћена је за процену поузданости скале у целини. Резултати показују да студенти који имају више самопоуздања у учењу, себи постављају циљеве, и умеју да се саморегулишу, позитивније оцењују наставу на даљину. Поред тога, студенти који користе когнитивне стратегије углавном комуникацију са наставницима позитивно оцењују и наводе да проводе више времена у савладавању наставног садржаја и извршавању задатака. С друге стране, студенти који су анксиозни пред тест често избегавају рад са вршњацима. Ови резултати указују на то да студенти са вишим нивоом самоефикасности, унутрашње мотивације, саморегулације и који чешће примењују стратегије учења дају веће оцене укупном квалитету наставе на даљину, док анксиозност омета друштвену интеракцију и заједничко учење.

Кључне речи: стратегије учења, метакогнитивна саморегулација, мотивација, учење на даљину

 

References

  • Angeli, C., & Valanides, N. (2009). Epistemological and methodological issues for the conceptualization, development, and assessment of ICT–TPCK: Advances in technological pedagogical content knowledge (TPCK). Computers & Education, 52(1), 154–168. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2008.07.006
  • Bandura, A. (1986). Social foundations of thought and action: A social cognitive theory. Prentice Hall.
  • Bangert, A. W. (2004). The seven principles of good practice: A framework for evaluating on-line teaching. The Internet and Higher Education, 7(3), 217–232. https://doi.org/10.1016/j.iheduc.2004.06.003
  • Bangert, A. W. (2006). The development of an instrument for assessing online teaching effectiveness. Journal of Educational Computing Research, 35(3), 227–244. https://doi.org/10.2190/B3XP-5K61-7Q07-U443
  • Bidjerano, T. (2005). Gender differences in self-regulated learning. Paper presented at the 36th/2005 Annual Meeting of the Northeastern Educational Research Association. Kerhonkson, NY. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED490777.pdf
  • Chen, Y., & Hoshower, L. B. (2003). Student evaluation of teaching effectiveness: An assessment of student perception and motivation. Assessment & evaluation in higher education, 28(1), 71–88. https://doi.org/10.1080/02602930301683
  • Chickering, A. W., & Gamson, Z. F. (1987). Seven principles for good practice in undergraduate education, AAHE Bulletin, 39(7), 3–7.
  • Cook, D. A., Thompson, W. G., & Thomas, K. G. (2011). The Motivated Strategies for Learning Questionnaire: score validity among medicine residents. Medical Education, 45(12), 1230–1240. https://doi.org/10.1111/j.1365-2923.2011.04077.x
  • Duncan, T. G., & McKeachie, W. J. (2005). The Making of the Motivated Strategies for Learning Questionnaire. Educational Psychologist, 40(2), 117–128. https://doi.org/10.1207/s15326985ep4002_6
  • Đokić, S., i Perić Prkosovački, B. (2021). Studentska evaluacija nastave na daljinu. In I. Jeremić, N. Nikolić, & N. Koruga (Ed.). Vaspitanje i obrazovanje u digitalnom okruženju: zbornik radova Nacionalnog naučnog skupa Susreti pedagoga (205–209). Filozofski fakultet Univerziteta ‒ Institut za pedagogiju i andragogiju ‒ Pedagoško društvo Srbije.
  • Đokić, S., Brkić Jovanović, N., Marošan, Z., & Marković, V. (2021). Analysis of academic self-efficacy of medical students learning English for specific purposes. Medicinski pregled, 74(3‒4), 74–82. https://doi.org/10.2298/MPNS2104074D
  • Ertmer, P. A., & Ottenbreit–Leftwich, A. T. (2010). Teacher technology change: How knowledge, confidence, beliefs, and culture intersect. Journal of Research on Technology in Education, 42(3), 255–284. https://doi.org/10.1080/15391523.2010.10782551
  • Erturan İlker, G., Arslan, Y., & Demirhan, G. (2014). A validity and reliability study of the Motivated Strategies for Learning Questionnaire. Educational Sciences: Theory & Practice, 14(3), 829–833. https://doi.org/10.12738/estp.2014.3.1871
  • Flores, M. A. (2020). Preparing teachers to teach in complex settings: Opportunities for professional learning and development. European Journal of Teacher Education, 43(3), 297–300. https://doi.org/10.1080/02619768.2020.1771895
  • Gibson, S., & Skaalid, B. (2004). Teacher professional development to promote constructivist uses of the Internet: A study of one graduate-level course. Journal of Technology and Teacher Education, 12(4), 577–592.
  • Hacker, D. J., & Niederhauser, D. S. (2000). Promoting deep and durable learning in the online classroom. New Directions for Teaching and Learning, 2000(84), 53–63. https://doi.org/10.1002/tl.848
  • Huang, S. C. (2008). Assessing motivation and learning strategies using the Motivated Strategies for Learning Questionnaire in a foreign language learning context. Social Behavior and Personality: An International Journal, 36(4), 529–534. https://doi.org/10.2224/sbp.2008.36.4.529
  • Jackson, C. R. (2018). Validating and adapting the Motivated Strategies for Learning Questionnaire (MSLQ) for STEM courses at an HBCU. AERA Open, 4(4), 1–16. https://doi.org/10.1177/2332858418809346
  • Jonassen, D. H. (2003). Learning to solve problems with technology. Merrill Prentice Hall.
  • Khan, M. J., & Rasheed, S. (2019). Moderating role of learning strategies between meta-cognitive awareness and study habits among university students. Pakistan Journal of Psychological Research, 34(1), 215–231. https://doi.org/10.33824/PJPR.2019.34.1.12
  • Marsh, H. W. (2001). Distinguishing between good (useful) and bad workloads on students’ evaluations of teaching. American Educational Research Journal, 38(1), 183–212. https://doi.org/10.3102/00028312038001183
  • Marsh, H. W., & Roche, L. A. (1997). Making students’ evaluations of teaching effectiveness effective: The critical issues of validity, bias, and utility. American Psychologist, 52(11), 1187–1197. https://doi.org/10.1037/0003-066X.52.11.1187
  • Mazzetti, G., Paolucci, A., Guglielmi, D., & Vannini, I. (2020). The impact of learning strategies and future orientation on academic success: The moderating role of academic self-efficacy among Italian undergraduate students. Education Sciences, 10(5), 134. https://doi.org/10.3390/educsci10050134
  • McCombs, B. L., & Vakili, D. (2005). A learner-centered framework for e-learning. Teachers College Record, 107(8), 1582–1600. https://doi.org/10.1111/j.1467-9620.2005.00534.x
  • Millis, B. J., & Cottrell, P. G. (1998). Cooperative learning for higher education faculty. Oryx Press.
  • Pajares, F. (1996). Self-efficacy beliefs in academic settings. Review of Educational Research, 66(4), 543–578. https://doi.org/10.2307/1170653
  • Pajares, F. (2002). Gender and perceived self-efficacy in self-regulated learning. Theory Into Practice, 41(2), 116–125. https://doi.org/10.1207/s15430421tip4102_8
  • Perić Prkosovački, B. (2015). Evaluation of the educational workshop application as a methodical model in vocational school teaching [Unpublished doctoral dissertation]. https://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/handle/123456789/5932/Disertacija3846.pdf?sequence=7&isAllowed=y
  • Pintrich, P. R., & De Groot, E. V. (1990). Motivational and self-regulated learning components of classroom academic performance. Journal of Educational Psychology, 82(1), 33–40. https://doi.org/10.1037/0022-0663.82.1.33
  • Ravenscroft, B., Luhanga, U., & King, B. (2017). Adapting Bangert’s online teaching effectiveness evaluation tool to a Canadian context. Innovations in Education and Teaching International, 54(4), 355–363. https://doi.org/10.1080/14703297.2016.1231618
  • Reyes-Fournier, E., Cumella, E. J., Blackman, G., March, M., & Pedersen, J. (2020). Development and validation of the online teaching effectiveness scale. Online Learning, 24(2), 111–127. https://doi.org/10.24059/olj.v24i2.2071
  • Sangeeta, K., & Tandon, U. (2020). Factors influencing adoption of online teaching by school teachers: A study during COVID-19 pandemic. Journal of Public Affairs, 21(4), e2503. https://doi.org/10.1002/pa.2503
  • Shin, M. H. (2018). Effects of project-based learning on students’ motivation and self-efficacy. English Teaching, 73(1), 95–114. https://doi.org/10.15858/engtea.73.1.201803.95
  • Shunk, D. H., & Pajares, F. (2004). Self-efficacy in education revisited: Empirical and applied evidence. In D. M. McInerney, & S. Van Etten (Eds.). Big theories revisited: 4th ed. (115–138). Information Age Publishing.
  • So, H. J., Choi, H., Lim, W. Y., & Xiong, Y. (2012). Little experience with ICT: Are they really the net generation student-teachers? Computers & Education, 59(4), 1234–1245. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2012.05.008
  • Svinicki, M. D. (2002). New directions in learning and motivation. New Directions for Teaching and Learning, 1999(80), 5–27. https://doi.org/10.1002/tl.8001
  • Van der Spoel, I., Noroozi,O., Schuurink, E., & Van Ginkel, S. (2020). Teachers’ online teaching expectations and experiences during the Covid19- pandemic in the Netherlands. European Journal of Teacher Education, 43(4), 623–638. https://doi.org/10.1080/02619768.2020.1821185
  • Young, S. (2006). Student views of effective online teaching in higher education. American Journal of Distance Education, 20(2), 65–77. https://doi.org/10.1207/s15389286ajde2002_2
  • Zimmerman, B. J. (1995). Self-efficacy and educational development. In A. Bandura (Ed.). Self-efficacy in changing society (202–231). Cambridge University Press.

Copyright © 2024 by the authors, licensee Teacher Education Faculty University of Belgrade, SERBIA. This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution License (CC BY 4.0) (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/), which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original paper is accurately cited

Language selection
Open Access Statement
345 Open access declaration can be found on this page

Information about copyright 345 Teaching Innovations are licensed with Creative Commons Attribution License (CC BY 4.0). Information about copyright can be found on this page.
Open Access Journal
345
Indexed by
345 This journal was approved on 2018-01-22 according to ERIH PLUS criteria for inclusion. Download current list of ERIH PLUS approved journals.
Indexed by
345 University of Belgrade, Teacher Education Faculty has entered into an electronic licensing relationship with EBSCO Information Services, the world's most prolific aggregator of full text journals, magazines and other sources. The full text of Teaching Innovations / Inovacije u nastavi is available now on EBSCO's international research databases.
Indexed by
345
Ethics statement
345 Publication ethics and publication malpractice statement can be found on this page.
Follow Teaching Innovations
345   345   345