UPUTSTVO ZA AUTORE >>>
|PDF|
Časopis Inovacije u nastavi naučni je časopis koji izdaje Učiteljski fakultet Univerziteta u Beogradu. U njemu objavljujemo teorijske, pregledne i originalne istraživačke radove iz nauka i naučnih disciplina koje tretiraju nastavni proces na svim nivoima vaspitanja i obrazovanja u cilju njegovog unapređenja i modernizacije. Cilj je da Inovacije budu podrška istraživačima, a inspiracija praktičarima u pronalaženju optimalnih rešenja i efikasnih strategija za uvođenje inovacija u nastavi od predškolskog vaspitanja preko osnovnoškolske, srednjoškolske i univerzitetske nastave do celoživotnog obrazovanja.
Časopis izlazi četiri puta godišnje.
UPUTSTVO AUTORIMA
U časopisu Inovacije u nastavi objavljujemo naučne članke koji pripadaju sledećim kategorijama:
- izvorni naučni članak (u kome se iznose prethodno neobjavljeni rezultati sopstvenih istraživanja naučnim metodom prema šemi IMRAD (Introduction, Methods, Results and Discussion));
- pregledni naučni članak (rad koji sadrži originalan, detaljan i kritički prikaz istraživačkog problema u kome je autor ostvario određen doprinos, vidljiv na osnovu autocitata);
- kratki naučni članak (izvorni naučni članak koji sažima rezultate izvornog istraživačkog dela ili dela koje je još u toku);
- stručni članak (u kome se saopštavaju poznata saznanja i rezultati izvornih istraživanja, sa namerom širenja informacija i saznanja, kao i njihove primene u praksi).
Osim naučnih i stručnih radova, u časopisu Inovacije u nastavi objavljujemo prevedene radove, informativne priloge i prikaze (knjiga, računarskih programa, obrazovnih softvera, naučnih događaja i dr.), kao i stručne informacije.
Rukopisi se šalju elektronskom poštom i ne vraćaju se. Elektronska adresa redakcije je: inovacije@uf.bg.ac.rs. Autori mogu poslati radove na srpskom, engleskom, ruskom ili francuskom jeziku. Svi radovi koji dobiju pozitivne recenzije biće objavljeni u časopisu na jeziku na kom su napisani. Ukoliko autori žele da rad bude objavljen u časopisu na stranom jeziku (engleskom, ruskom ilifrancuskom), neophodno je da ga prevedu na jezik koji su odabrali.
Svi radovi se anonimno recenziraju od strane dva kompetentna recenzenta. Autor je dužan da u pismenoj formi redakciju upozna sa svim izmenama koje je načinio u tekstu (broj stranice na kojoj se nalazi izmena i označavanje mesta na kome je promena izvršena), u skladu sa primedbama i preporukama recenzenata. Nakon toga, uređivački odbor donosi odluku o objavljivanju. O tome obaveštava autora u roku od tri meseca.
Rad priložen za objavljivanje treba da bude pripremljen prema standardima časopisa Inovacije u nastavi kako bi bio uključen u proceduru recenziranja. Neodgovarajuće pripremljeni rukopisi biće vraćeni autoru (odn. autorima) na doradu.
STANDARDI ZA PRIPREMU RADA
Font. Rad treba da bude napisan u tekst procesoru Microsoft Word, fontom Times New Roman, veličine 12 tačaka. Paragrafi: font — Normal, prored — 1.5, prvi red — uvučen automatski (Col 1).
Obim. Pregledni i istraživački radovi mogu biti dužine do jednog autorskog tabaka (16 strana, oko 36.000 znakova), kratki naučni članci, kritike, polemike i osvrti, kao i stručni i prevedeni
radovi do 8 strana (oko 15.000 znakova); izveštaji i prikazi do 2–3 strane (približno 3800–5600 znakova). Urednik zadržava pravo da objavi obimnije radove kada izražavanje naučnog sadržaja zahteva
veći prostor.
Opšti podaci o autorima. Ime, srednje slovo i prezime autora navodi se u prvom redu, a u sledećem se daje institucija u kojoj radi. Ispod toga treba navesti adresu stanovanja ili institucije u
kojoj je autor zaposlen i godinu rođenja (godina rođenja se ne objavljuje, ali se koristi prilikom klasifikacije radova u Narodnoj biblioteci Srbije). Pozicija: left. Pored svog imena autor dodaje fus-
notu, u čijem sadržaju na dnu stranice navodi svoju elektronsku adresu. Ako je autora više, treba dati samo adresu jednog, obično prvog. Ukoliko rad potiče iz doktorske disertacije, u fusnoti uz naslov treba da stoji i naziv teze, mesto i fakultet na kojem je odbranjena. Za radove koji potiču iz istraživačkih projekata treba navesti naziv i broj projekta, finansijera i instituciju u kojoj se realizuje.
Naslov rada. Tri reda ispod imena. Font: Times New Roman, 12, bold; pozicija: center.
Rezime. Može biti dužine 150–300 reči, nalazi se na početku rada, jedan red ispod naslova. Sadrži cilj rada, primenjene metode istraživanja, najznačajnije rezultate i zaključke. Redakcija
obezbeđuje prevođenje rezimea na engleski jezik ili prevođenje proširenih rezimea sa drugih jezika na srpski jezik. Redakcija ne obezbeđuje prevod radova u celini na strane jezike.
Ključne reči. Navode se iza rezimea. Treba da ih bude do pet, pišu se italik standardnim slovima i odvojene su zarezom (iza poslednje stoji tačka).
Osnovni tekst. Radove treba pisati jezgrovito, razumljivim stilom i logičkim redom. On, po pravilu, uključuje uvodni deo, koji se završava određenjem cilja ili problema rada, opis metodologije, prikaz dobijenih rezultata, diskusiju rezultata i zaključak sa preporukama za dalja istraživanja ili za praksu.
Reference u tekstu. Sve reference na srpskom jeziku u spisku literature i u zagradama u tekstu navode se latinicom, bez obzira na vrstu korišćenog pisma u tekstu i pisma na kome su štampani korišćeni izvori — knjige i časopisi. Na literaturu se upućuje u zagradi u samom tekstu, a ne u fusnoti. Imena stranih
autora u tekstu se navode u srpskoj transkripciji (prema odredbama u važećem Pravopisu), a zatim se u zagradi navode izvorno, uz godinu publikovanja rada. Primer: Mejer (Meyer, 1987). Kada postoje dva
autora rada, navode se prezimena oba, dok se u slučaju većeg broja autora navodi prezime prvog i skraćenica „i sar.‘‘ ukoliko je reč o radu na srpskom, ili „et al.‘‘ ukoliko je reč o radu na stranom jeziku.
Citati. Svaki citat, bez obzira na dužinu, treba da prati referenca sa brojem strane. Primer: (Meyer, 1987: 38).
Tabele, grafikoni, sheme, slike. Treba da budu sačinjeni u Word-u ili nekom njemu kompatibilnom programu. Tabele iz statističkih paketa treba „prebaciti‘‘ u Word. Svaka tabela, shema, slika i svaki grafikon moraju biti razumljivi i bez čitanja teksta, odnosno, moraju imati redni broj, naslov (precizan, ne duži od jednog reda) i legendu (objašnjenja oznaka, šifara i skraćenica). Slike treba
pripremiti u elektronskoj formi sa rezolucijom od 300dpi i u formatu jpg. Tabele, sheme, slike i gra-
fikoni treba da budu raspoređeni na odgovarajuća mesta u tekstu. Prikazivanje istih podataka tabe-
larno i grafički nije prihvatljivo. Za ilustracije preuzete iz drugih izvora (knjiga, časopisa) autor
je dužan da uputi na izvor. Osim toga, potrebno je da pribavi i dostavi redakciji pismeno odobrenje
vlasnika autorskih prava.
Rezultati statističke obrade. Treba da budu dati na sledeći način: F=25.35, df=1,9, p<.001 ili
F(1,9)=25,35, p<.001 (kako je uobičajeno u statistici pedagoških i psiholoških istraživanja).
Fusnote i skraćenice. Nisu dozvoljene, osim u izuzetnim slučajevima.
Spisak literature. Na kraju teksta u skladu sa APA (Američka psihološka asocijacija) treba
priložiti spisak literature na koju se autor pozivao u radu. Reference se navode abecednim redom
po prezimenima autora na sledeći način:
KNjIGA
Sahlberg, P. (2011). Finnish Lessons. What can the world learn from educational change in Finland? New York: Teacher College Press, Teachers College, Columbia University.
Radovanović, I., Radović, V. Ž. i Tadić, A. (2009). Inovacije u nastavi — bibliografija radova (1983-2008). Beograd: Učiteljski fakultet.
POGLAVLjE U KNjIZI
Havelka, N. (2001). Udžbenik i različite koncepcije obrazovanja i nastave. U: Trebješanin, B. i Lazarević.
D. (ur.). Savremeni osnovnoškolski udžbenik (31–58). Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva.
ČLANAK U ČASOPISU
Gašić Pavišić, S. (2009). Znanja i uverenja budućih učitelja o vršnjačkom nasilju među učenicima.
Inovacije u nastavi, 22 (4), 71–84.
PRILOG U ZBORNIKU
Ristić, M. (2009). Vrednovanje znanja učenika u sistemu e-učenja. Inovacije u osnovnoškolskom
obrazovanju — vrednovanje (522–530). Beograd: Učiteljski fakultet.
VEB-DOKUMENTI
Kallestad, J. and Olweus, D. (2003). Predicting Teachers and Schools Implementation of the Olweus Bullying Prevention Program: A Multilevel Study. Prevention and Treatment, Vol. 6, No. 2. Retrieved May 18,
2000. from www: http://www.vanguard.edu/psychology/apa.pdf.
U spisku literature navode se samo reference na koje se autor poziva ili koje je analizirao u preglednom članku.
Kada se isti autor navodi više puta, poštuje se redosled godina u kojima su radovi publikovani. Ukoliko se navodi veći broj radova istog autora publikovanih u istoj godini, radovi treba da budu označeni slovima uz godinu izdanja npr. 1999a, 1999b… Navođenje neobjavljenih radova
nije poželjno.