Vol. 34 No. 4

Садржај

1. Advantages and Challenges of Online Translation Teaching and Learning During the COVID-19 Pandemic: A Mexican Case Study
Héctor Libreros Cortez, University of Veracruz, Research Institute in Education, Mexico
Iris Schrijver, University of Antwerp, Department of Applied Linguistics, Translators and Interpreters, Belgium

 
2. The pedagogy of languages for specific purposes: developing key professional competences through a massive open online course for language teachers
Cédric Sarré, Sorbonne Université, INSPE de Paris, France
Poppy Skarli, Turku University of Applied Sciences, Turku, Finland
Anna Turula, Pedagogical University of Cracow, Crakow, Poland
 
3. Reshaping the educational landscape: During and after the COVID19 pandemic
Natasha Boskic, University of British Columbia, Canada
Simone Hausknecht, University of British Columbia, Canada
 
4. Online Teaching at the Universidad Veracruzana: Emerging Strategies and Challenges 
María del Pilar Ortiz Lovillo, Universidad Veracruzana, Instituto de Investigaciones en Educación, México
Daniel Jacobo Gidi Martí, Universidad Veracruzana, Instituto de Investigaciones en Educación, México
 
5. Мотивација за учење италијанског језика током онлајн-наставе 
Александра Р. Блатешић, Универзитет у Новом Саду, Филозофски факултет, Нови Сад, Србија
Тамара Б. Станић, Универзитет у Новом Саду, Филозофски факултет, Нови Сад, Србија
Душана Д. Шакан, Универзитет Унион, Факултет за правне и пословне студије др Лазар Вркатић, Нови Сад, Србија
 
6. Истраживање ставова студената о примени Microsoft Teams платформе у настави енглеског језика 
Данијела М. Прошић Сантовац, Универзитет у Новом Саду, Филозофски факултет, Нови Сад, Република Србија
Весна В. Булатовић, Универзитет у Новом Саду, Факултет техничких наука, Нови Сад, Србија
Тања П. Каурин, Универзитет Унион, Факултет за правне и пословне студије, др Лазар Вркатић, Нови Сад, Србија
 
7. Aspects interactionnels de l’enseignement à distance des langues étrangères en contexte universitaire en période de pandémie 
Nataša N. Popović, Université de Novi Sad, Faculté de Philosophie et Lettres, Novi Sad, Serbie
Vanja V. Manić Matić, Université de Novi Sad, Faculté de Philosophie et Lettres, Novi Sad, Serbie
Jelena M. Borljin, Université de Novi Sad, Faculté de Philosophie et Lettres, Novi Sad, Serbie
 
8. Дидактички концепт Learners as designers у настави немачког као страног језика
Катарина К. Кржељ, Универзитет у Београду, Филозофски факултет, Београд, Србија
Соња С. Урошевић, Универзитет Сингидунум, Факултет здравствених и пословних студија, Ваљево, Србија
Саша Ц. Подгоршек, Универзитет у Љубљани, Филозофски факултет, Љубљана, Словенија
 
9. Teaching and Learning Through Moodle, Google Doc and Zoom: Fostering Student Engagement in (A)Synchronous Learning Environments 
Borislava R. Eraković, University of Novi Sad, Faculty of Philosophy, Novi Sad, Serbia
Jagoda P. Topalov,  University of Novi Sad, Faculty of Philosophy, Novi Sad, Serbia
 
10. Онлајн-настава романских књижевности и култура у доба пандемије вируса корона 
Павле С. Секеруш, Универзитет у Новом Саду, Филозофски факултет, Нови Сад, Србија
Бојана В. Ковачевић Петровић, Универзитет у Новом Саду, Филозофски факултет, Нови Сад, Србија
Тања Д. Јевремов, Универзитет у Новом Саду, Филозофски факултет, Нови Сад, Србија
 
11. Модел дигиталног рефлективног портфолија за страни језик струке
Мирослава Р. Ристић, Универзитет у Београду, Учитељски факултет, Београд, Србија
Ана M. Вујовић, Универзитет у Београду, Учитељски факултет, Београд, Србија
 
12. The New Virtual Reality – Teachers’ and Students’ Perceptions and Experience in English Language Learning and Teaching Online 
Milena, J. Tanasijević, Belgrade Metropolitan University, Belgrade, Serbia
Nataša, Z. Janković, University of Belgrade, Teacher Education Faculty, Belgrade, Serbia
 
13. Приказ 1: ВИШЕЈЕЗИЧНИ РЕЧНИК ОДРЖИВОГ САОБРАЋАЈА
Нина Половина, Тања Динић (2020). Београд:
Универзитет у Београду, Саобраћајни факултет, 546
стр.
 
14. Корисне веб-локације
др Мирослава Ристић, Универзитет у Београду, Учитељски факултет

Избор језика
Open Access Statement
345 Open access declaration can be found on this page

Information about copyright 345 Teaching Innovations are licensed with Creative Commons Attribution License (CC BY 4.0). Information about copyright can be found on this page.
Open Access Journal
345
Индексирано у
345   This journal was approved on 2018-01-22 according to ERIH PLUS criteria for inclusion. Download current list of ERIH PLUS approved journals.
Индексирано у
345 University of Belgrade, Teacher Education Faculty has entered into an electronic licensing relationship with EBSCO Information Services, the world's most prolific aggregator of full text journals, magazines and other sources. The full text of Teaching Innovations / Inovacije u nastavi is available now on EBSCO's international research databases.
Индексирано у
345
Ethics statement
345 Publication ethics and publication malpractice statement can be found on this page.
Пратите Иновације у настави
345   345   345